Bangkok boogie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sytse - WaarBenJij.nu Bangkok boogie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sytse - WaarBenJij.nu

Bangkok boogie

Door: Sytse

Blijf op de hoogte en volg Sytse

22 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Aankomen in Bangkok was een zweterige bedoening. Ik was zo verstandig om mijn jas in te pakken, en mijn outfit te reduceren tot spijkerbroek en T-shirt, maar met +30 graden is dat nog steeds heel erg aan de warme kant. Bezweet kwam ik aan bij Bodega Bangkok, het hostel waar ik 3 dagen geboekt had. Het was half 1 toen ik gedoucht en omgekleed bij de hostel bar aankwam. Ik voegde mij bij de groep die er drankspellen deed, en vrij snel ging de hele groep naar een nachtclub die om de hoek was. De drum&bass (inclusief 2 mc’s) vulde de kleine club grondig. Het plafond was net 2 meter hoog om ruimte te bieden aan een ring boven de dansvloer. 50% toeristen, 50% locals, 100% bezweette dansende gekken. Het was een goede introductieavond voor de hectiek van Bangkok. Bangkok is namelijk vol met scooters die roekeloos door het verkeer slingeren, taxi’s die pas na aandringen hun meter aan willen zetten en tuk-tuk’s die in elk gaatje proppen. Bangkok ruikt naar alles. De lucht is schoner dan Beijing, maar nog steeds geen pretje. Het ruikt naar eten, toiletten en nog veel meer dingen die ik niet herken. Het zit vol met ‘massagesalons’ waar de vrouwen van plezier je dagelijks na roepen. Bangkok stikt van de middelbare Engelsen die hun arm om de middel van hun net-18 vriendin klemmen. Maar ik ben verliefd op Bangkok. Het eten is heerlijk, en vanuit het hostel waren er altijd mensen om de stad mee te verkennen. Of het nou emmers vol drank waren bij een busje wat op straat geparkeerd stond, of een te duur biertje bij een skybar met uitzicht over de miljoenen stad; Het was vooral het nachtleven waardoor ik 2 dagen bijboekte. Veel van de mensen uit Bodega zou ik later in Koh Pangan nog tegen komen, maar ook sommige locals gaven het kleur. Mandy, een Thai die rijk genoeg was om een appartement in de stad te hebben “voor als ik ga stappen in het centrum” gaf mij een tour door de stad en langs wat highlights. Dankzij de demonstraties moesten we een omweg nemen, maar dat is ook het enige negatieve wat ik er van gemerkt heb, het leek meer op een permanent poppodium dan een revolutionaire beweging.
De dag na aankomst was ik met 2 Nederlandse kamergenoten en 3 Filipijnen langs een aantal attracties geweest. De reis zelf was al een leuk avontuur, met de rivierbus en later een tuk-tuk. We beklommen de golden mound en bekeken de grand palace. Op een bezoekje aan een weekend markt na is dit ook het meest toeristische wat ik in Bangkok gedaan heb. Er is vooral veel tijd verloren met de veel te gezellige mensen bij het hostel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sytse

Avontuur 2014 baby! Na lang er over praten is het bijna zover, ik ga met de trans-Siberië express naar Azië!

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 10276

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 30 November -0001

Sytse Asia tour

Landen bezocht: